Cari ape?

Thursday, February 26, 2009

ShiN ChaN




Soal jawab guru dan sinchan
Soal Jawab Guru dan Sin Chan...

Guru : Kenapa awak lambat?
Sin Chan: Kerana sebuah papan tanda.
Guru: Papan tanda mana ?
Sin Chan: Yang ada tulisan, "Sekolah di
hadapan, jalan pelahan."

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-
*-* -*-*-

Guru: Sin Chan, Macam mana awak eja
perkataan "BUAYA"?
Sin Chan: "B-O-O-W-A-Y- A"
Guru: Bukan, Salah tu. Sin Chan:
Mungkin itu salah , tapi Cikgu tanya
saya macam mana saya mengeja nya, itu
lah yang saya eja !

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-
*-* -*-*-*-*- *-*
Guru: Apakah formula untuk air?
Sin Chan: "HIJKLMNO"!!
Guru: Apa yang awak cakap tu?
Sin Chan: Kan kelmarin Cikgu kata H to
O!

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-
*-* -*-*-*-*- *-*

Guru: Sin Chan, Pergi ke Peta Dunia tu,
cari dan tunjuk mana Amerika
Utara.
Sin Chan: Di sini Cikgu, Sin Chan
menunjukkan tepat kat Peta dunia yang
tergantung kat hadapan kelas!
Guru: Betul. Sekarang, Kelas, Beritahu
saya siapa yang jumpa Amerika
Utara?
Kelas: Sin Chan Cikgu!

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-
*-* -*-*-*-*- *-

Guru: Sin Chan, beritahu satu perkara
penting yang kita tak ada 10
tahun dulu.
Sin Chan: Saya Cikgu!

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-
*-* -*-*-*-*- *-*

Guru: Bagaimana kita boleh mengelak
penyakit yang di sebabkan oleh
gigitan serangga?
Sin Chan: Jangan kena gigitserangga.

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-
*-* -**-*-*-* -*

Guru: "Boleh tak sesiapa beritahu saya
perkara yang kamu tahu berlaku
secara kebetulan?"
Sin Chan: "Cikgu, Ibu dan Bapa saya
berkahwin pada hari yang sama,
pada masa yang sama dan juga pada waktu
yang sama."

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-
*-* -*-*-*-*- *-*

Guru: Sin Chan, aneh sungguh stokin
yang awak pakai ni, satu warna
hijau berbintik hitam dan satu lagi
berwarna merah berbintik biru. !
Sin Chan: Ya betul Cikgu, memang nampak
aneh, saya pun hairan kerana
terdapat sepasang lagi dengan warna
yang sama kat rumah .

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-
*-* -*-*-*-*- *-*

Guru: Sekarang, Sin Chan, Sebetulnya
beritahu saya dengan jujur adakah
awak berdoa sebelum makan?
Sin Chan: Tidak Cikgu , Saya tak perlu
buat begitu , kerana saya tahu
ibu saya adalah seorang tukang masak
yang bagus.

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-
*-* -*-*-*-*- *-*

Guru: Sin Chan, Karangan awak "Anjing
saya" adalah sama seperti yang di
karang oleh Adik awak. Adakah awak
meniru kerja dia?
Sin Chan: Tidak Cikgu, ia hanya lah
anjing yang sama!

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-
*-* -*-*-*-*- *

Guru: Siapakah orang yang kita panggil
yang tak henti henti bercakap
tetapi orang tak berminat nak dengar?
Sin Chan: Seorang Guru, Cikgu!

4 comments:

shiera said...

asscrewz.. =p

nur manja said...

walaupun xde org nak dgr..tp cikgu ttp ikhlas crhkan ilmu untk ank2 mrd die...

kif_0206 said...

shiera: =p
nur: ya betol!!muahahaha

zamspotte said...

kool.. huhu...